·       Gerçekleştirilecek etkinliklere ilişkin afiş, broşür, pankart vb. yazılı, görsel materyaller öğretmen ve öğrenciler tarafından hazırlanır.

·       Okullarda gerçekleştirilecek etkinlikler, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri işbirliğinde planlanır ve takvime bağlanır.

·       Her  öğretmen sınıfıyla ilgili iş ve işlemleri yürütür.

·        Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler yönetmeliği Çerçevesinde kurulan  ‘’Değerler Eğitimi Kulübü ve Kütüphanecilik Kulübüçalışmalarda ortak faaliyetler gerçekleştirir.

·        Okullarda öğrenciler kitap okumaya teşvik edilecek, her öğrencinin, güçlü okuma alışkanlığına sahip olabilmesi (ayda 2 veya daha fazla kitap okuması) için çalışılacak, öğrencilerin nitelikli kitap okumaları için Türk Dili Edebiyatı öğretmenleri ile sınıf öğretmenleri  tarafından komisyonca belirlenen kitapların yanı sıra öğrencilerin seviyelerine uygun kitaplar da tavsiye edilecektir

·        Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde haftada en az 1 ders saati olmak üzere kitap okuma etkinliğini uygular.

·        Öğrencileri okumaya yönlendirir ve bunun takibini yapar.

·        Danışman öğretmenler kitap okuma çizelgesi oluşturarak her ay bunun takibini yapar. -Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre kitaplar öğrencilerle beraber belirlenir.

·        Faaliyetlerin  etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için okul imkânları dâhilinde uygun ortamlar hazırlanır.

Danışman öğretmenler etkinlik sonunda bir değerlendirme yapar ve bununla ilgili bir rapor hazırlar.