DÜZCE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Erasmus+ Stratejik Ortaklık Projesi Toplantısı İtalya'da Yapıldı

Erasmus+ Stratejik Ortaklık Projesi Toplantısı İtalya'da Yapıldı

2020 yılı KA2 okul eğitimi alanında stratejik ortaklık projeleri kapsamında kabul edilen ve Düzce'den Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Hacı Hidayet Türkseven Özel Eğitim Uygulama Okulu ve Yeşil Düzce Eğitim Uygulama Okulu'nun ortak olduğu "Physical therapy as a tool for developing social-emotional, non-verbal communication and relationship skills of youngsters with ASD" (OSB'li gençlerin sosyal-duygusal, sözsüz iletişim ve ilişki becerilerini geliştirmek için bir araç olarak fiziksel terapi) başlıklı projenin 3. hareketliliği İtalya'da yapıldı.

Kurumlarımızı temsilen 8 öğretmen hareketliliğe katıldı. Modena'da 12-13 Kasım 2021 tarihleri arasında yapılan toplantılarda Özel Eğitimciler profesyonellerle otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda spor ve fiziksel terapi konulu çalışmalar yaptı. 2 gün süresince okullarımızda eğitim gören öğrenciler, eğitim alanları, okulun uygulama alanları, spor derslerinde yapılan aktiviteler ve fiziksel terapi çalışmaları ile ilgili video ve fotoğraflar sunuldu. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerle okul içi ve okul dışında yapılabilecek spor aktiviteleri ve fiziksel terapinin temel noktaları ele alındı. Bu alanda farklı teknikleri öğrenen katılımcılar Düzce'deki özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin ve gençlerin eğitim kalitesini artıracaklardır.

Proje katılımcıları engelli öğrencilerde fiziksel gelişim ve spor eğitimi alanlarında; yeni öğretim metotları deneyimleme, eğitimsel materyalleri görme ve kullanma becerisi konularında yetkinliklerini artırarak yeni yöntem ve metotlar öğrendiler. Katılımcıların bulundukları okullarda/kurumlarda öğrencilerle yapılan çalışmalarla engelli öğrencilerin ve öğretmenlerinin bu alanda yaşadıkları problemlere çözüm getirecektir.

Yapılan toplantılar neticesinde;

-Engelli bireylerin iletişim becerilerini güçlendirme,

-Spor etkinliklerinde dayanıklılık, sürat, çeviklik, kuvvet, esneklik ve hareketlilik becerilerini geliştirme,

-El-göz koordinasyon becerilerini artırma,

-Denge hareketleri yapma,

-Büyük ve küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapma,

-Ortak dikkat ve yönerge takip becerilerini geliştirme,

-İtalya Eğitim Bakanlığının konuya ilişkin mevzuatı,

-Okullarda işlenen spor ve fiziki etkinlikler eğitimi dersinin içeriği,

- Spor ve fiziki etkinlikler dersine ilişkin eğitim materyalleri,

konularında bilgi sahibi olan özel eğitim uzmanları, müdahale yöntemlerinin benzer ve farklı yönlerini tartıştı ve bu bağlamda uygulanabilir müdahale yöntemleri hakkında bilgilerini artırdı. Türkiye, Hollanda ve İtalya'da yaşanan ortak sıkıntılar gözden geçirildi. Farklı yöntem, teknik ve materyaller üzerinde karşılaştırmalar yapılarak olumlu ve olumsuz eleştiriler yapıldı. Projenin geliştirilerek ülkemizde eğitim alanında kullanılacak materyallerin çoğaltılması ve yaygınlaştırılmasını içeren çıktılarına ihtiyaç duyulduğu, spor ve fiziki etkinliklere otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda daha fazla zaman harcanması gerektiği anlaşıldı.

25-11-202125-11-202125-11-2021

Valilik Binası İl Milli Eğitim Müdürlüğü / DÜZCE - 0380 524 13 80 - 0380 524 13 81 - 0380 524 13 82

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.