ERASMUS+ PROJESİNDE ÖNEMLİ ADIM: BURSA'DA OTİZM İÇİN FİZİKSEL TERAPİ YAKLAŞIMI TANITILDI
21
18:47
20.12.2024

Bursa Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Türkiye Ulusal Ajansı ve AB tarafından desteklenen Erasmus+ projesinin ulusal yaygınlaştırma etkinliğine ev sahipliği yaptı. Proje, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan gençlerin sosyal-duygusal, sözel olmayan iletişim ve ilişki becerilerini geliştirmek amacıyla fiziksel terapi temelli yaratıcı grup oyunlarını içeren yenilikçi bir yaklaşıma odaklanıyor.

Türkiye, Danimarka, İrlanda, İspanya, Sırbistan ve Yunanistan'dan ortakların yer aldığı proje kapsamında, Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge biriminden İlyas Ayyıldız ve Sezgin Balaban sunum gerçekleştirdi. Sunumda, otizmli bireylerin yaşam kalitesini artırmayı hedefleyen fiziksel terapi teknikleri, yaratıcı grup oyunları ve çevrimiçi platform çözümleri hakkında bilgi verildi.

Proje Koordinatörlüğü'nü Türkiye'den Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün üstlendiği "Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan Gençlerin Sosyal-Duygusal, Sözel Olmayan İletişim ve İlişki Becerilerinin Geliştirilmesinde Bir Araç Olarak Fiziksel Terapi" projesi (Proje No: 2022-1-TR01-KA220-SCH-000085026), eğitimciler ve aileler için hazırlanan dijital kaynaklarla Avrupa çapında önemli çalışmalar gerçekleştirmiştir.

Proje etkinliği, otizmli bireylerin eğitim süreçlerine yönelik daha fazla farkındalık yaratırken, fiziksel terapi ve eğitimi birleştiren bütüncül bir yaklaşımı ön plana çıkarıyor. Katılımcılar, projeyle ilgili detayları ve iyi uygulama örneklerini öğrenme fırsatı buldu.

Toplumun her kesimini kapsayan bu çalışmalar, otizmli bireylerin topluma entegrasyonunda yeni bir dönemi başlatmayı amaçlıyor.

Daha fazla bilgi için ve projenin modüllerini incelemek için pt4asd.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

20-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-202420-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yayın Tarihi: 20.12.2024